Kerámia héj / Veneer

Veneer - áttetsző / fényáteresztő, fémmentes kerámiahéj

Az úgynevezett fogászati héj egy szinte teljesen átlátszó, fémmentes kerámia héj, melyet a fogak látható felületére ragasztanak, ezáltal tökéletes, hibátlan külsőt kölcsönözve viselőjének. Ez a természetes hatású leplezés fogtechnikai laborban készül, egyedileg csak az Ön számára. Ilyen héjakat gyakran alkalmaznak balesetben megsérült, lepattant és elszíneződött elülső fogak esetében. A fogzománcból csak 0,3 és 0,7 mm közötti nagyságú felület kerül lecsiszolásra és a metsző él körülbelül csak 1mm-rel lesz rövidebb. A héjtechnika két jelentős pozitív tulajdonságot egyesít: egyfelől a természetes fogállomány csak kis részben kerül lecsiszolásra, másfelől pedig kitűnő, tartós esztétikai hatást eredményez.

Veneers - durchsichtige, metallfreie Keramikschalen

A veneer vagy fogászati héj egy hajszálvékony, fényáteresztő kerámiából készült héj, amit egy speciális ragasztó segítségével rögzítenek az elülső fogak felületére. Ez a héj kerámiából készül. A kerámiából készült héjról általánosságban elmondható, hogy semmilyen egészségkárosító hatása nincs, mivel anyaga jól tolerálható a szervezet számára. Problémát csak az erősen fluorizálódott fogzománc jelent. Fogászati héj segítségével könnyedén korrigálhatóak a következő kisebb hibák: a fogak egyenetlen állása, fogak közti hézagok, nem megfelelő fogszín vagy elszíneződések. Héj segítségével a látható fogfelszín ideális külsőt kap és a fogszín egyedi módon javítható.

Veneer: angol szó, jelentése fedés, borítás, burkolás.

A rendelkezésre álló hosszú távú, klinikai vizsgálatok azt bizonyítják, hogy hat év elteltével csupán a héjak 2 százaléka esik le. Ez a pozitív arány eredményezte azt, hogy a Német Fog-, Száj-, és Állkapocs Gyógyászati Szövetség elismerte és nagyra értékeli a módszert.

Vorteile der Veneertechnik

Kerámia restauráció

A kerámia fényáteresztő és kémiailag semleges anyag, így nem lép reakcióba a szájban, ezáltal biológiailag jól tolerálható és szép, esztétikus képet ad. A kerámia anyag megfelel koronák és hidak kialakításához.

A veneer lehetővé teszi, hogy könnyedén korrigáljunk elszíneződéseket, ferde fogakat vagy, hogy teljesen új fogszínt alakítsunk ki. Ezen eljárás során a régi műanyagtöméseket és sarokfelépítményeket is eltávolítják.

Vorteile der Veneertechnik

Eljárás

A fogzománc felületéből csupán egy nagyon vékony réteget távolítunk el (0,3-1,0mm). Ez az előkészítés függ a beteg anatómiai adottságaitól és az a célja, hogy tartós és esztétikailag ideális eredmény szülessen. A következő lépésben lenyomatvétel következik. A végleges héj elkészültéig a beteg műanyagból készült ideiglenes héjat kap. A héjat fogtechnikus készíti egy modell alapján, majd a fogorvos adja át a betegnek. Miután a fogorvos bepróbálta a héjat, a fogat megtisztítja és ideális esetben egy szorító gumi segítségével nyálrekeszt izolálja. A fogzománcra egy maró anyag kerül, az esetlegesen szabadon lévő dentint egy úgynevezett dentin megkötő anyaggal kezelik. A kerámia héjat egy speciális kerámiamaró gél segítségével kezelik és szilanizálják, hogy megfelelő tartást biztosítson a kompozit műanyag ragasztónak. A kerámia héj felragasztása időigényes feladat, ezért általában előkészítéssel együtt 30 percig tart.